• Het coronavirus (COVID-19)

Het coronavirus (COVID-19)

Het coronavirus (COVID-19)

In (dier)gezondheid voorop: voor u, uw huisdier én onze medewerkers. 

Het Coronavirus houdt de gemoederen goed bezig, ook bij ons. Wij hebben onze locaties aangepast volgens de actuele richtlijnen van het RIVM en KNMvD (de beroepsorganisatie voor dierenartsen in Nederland). We bekijken de situatie per dag en houden u via deze pagina (per diercategorie) op de hoogte van de actuele situatie en maatregelen.

! Wij verzoeken u voorafgaand aan een bezoek aan onze praktijk of visite bij u aan huis, onze algemene maatregelen in acht te nemen.

Download hier de algemene maatregelen die wij hanteren (door op deze groene balk te klikken) EN lees a.u.b. ook de maatregelen per diergroep hieronder.

Afdeling gezelschapsdieren

  • Klik hier voor informatie over de corona-maatregelen bij de afdeling gezelschapsdieren

    Door de situatie in Nederland, wat betreft het corona virus, passen ook wij onze manier van werken aan. Doordat ook wij ons moeten houden aan een maximum aantal personen dat in een pand aanwezig mag zijn, kan het voorkomen dat u niet op korte termijn een afspraak kunt maken voor reguliere afspraken, zoals vaccinaties. Heeft u een ziek dier, dan kunt u altijd bij ons terecht. 

    Deze zomer een afspraak maken? Wij doen ons uiterste best om zo veel mogelijk aan uw wensen te voldoen. Echter kan het zo zijn dat u de komende tijd niet op het gewenste tijdstip, dag of locatie terecht kunt óf bij de dierenarts welke u graag zou willen. Klik hier voor de uitleg hierover.

    Erfelijke oogonderzoeken worden momenteel door de coronamaatregelen beperkt uitgevoerd. Heeft u op korte termijn geen fokplannen met uw hond, dan verzoeken wij u om te wachten met het aanvragen van een ECVO-onderzoek. Klik hier voor meer informatie.

    Wij vragen u om medicijnen, voer of andere bestellingen voor uw huisdier telefonisch door te geven, zodat wij het alvast voor u klaar kunnen zetten en daardoor de wachttijd in de praktijk wordt verkort. Mocht u een herhaalrecept willen bestellen dan is dit ook via het herhaalreceptformulier op onze website mogelijk.

    Mocht een reeds gemaakte afspraak geannulleerd moeten worden, dan zullen wij u daarover bellen. Kunnen wij u niet kunnen bereiken, dan zullen wij u ook per e-mail (kan in uw spambox belanden!)  of SMS proberen te bereiken, mits deze gegevens bekend zijn bij ons. U mag ons te allen tijde bellen als u hier vragen over heeft.

    Verder verwijzen wij naar de onderstaande algemene maatregelen.

Afdeling landbouwdieren

  • Klik hier voor de informatie over de corona-maatregelen bij de afdeling landbouwdieren

    Onze afdeling landbouwhuisdieren kan vooralsnog functioneren als voorheen. Toch zijn er zaken die wij nog extra willen benadrukken:

    Als wij bij u komen voor een visite, verzoeken wij u écht voldoende afstand te houden (bijv. bij een drachtcontrole/bloedtappen: veehouder op de voergang, dierenarts achter de koeien...etc)

    Leveren medicijnen: 
    > Wilt u medicijnen ophalen, dan verzoeken wij u dit vooraf te bestellen (per telefoon/website/mail/WhatsApp). U kunt de bestelde medicijnen dan binnen ophalen van de daarvoor geplaatse tafel in de wachtkamer. Gekoelde medicijnen kunt u afhalen een de balie. Medicijnen die gekoeld bewaard moeten worden, kunt u bij een medewerker van ons aan de balie afhalen.
    > Klaarzetten op een andere locatie dan Steenderen, is gewoon mogelijk: vóór 11:30uur gebeld is dezelfde dag nog op de gewenste locatie op te halen uit de afhaalkast.

    Veel dierenartsen starten vanuit huis om onderlinge besmetting te beperken. Wij vragen u om tijdig de werkzaamheden door te geven of de medicijnen die mee moeten komen.

    Mocht onze bezetting door ziekte of quarantaine minder worden, houd u dan rekening met het feit dat regulier werk afgezegd kan worden. We zullen dan overgaan op spoeddienst. Mocht dit  zover komen, dan zullen wij u bellen, mocht een visite-afspraak niet door kunnen gaan. Kunnen wij u niet kunnen bereiken, dan zullen wij u ook per e-mail (kan in uw spambox belanden!)  of per SMS proberen te bereiken, mits deze gegevens bekend zijn bij ons.

    Op deze manier hopen wij onze bezetting op peil te houden, zodat we altijd beschikbaar zijn als u ons echt nodig heeft. U mag ons te allen tijde bellen als u hier vragen over heeft.

    Verder verwijzen wij naar de onderstaande algemene maatregelen.

afdeling paard

  • Klik hier voor informatie over de corona-maatregelen bij de afdeling paard

    De Paardenkliniek is geopend. Heeft een afspraak bij ons op de kliniek of komen wij bij u op stal, dan kan deze afspraak zonder tegenbericht van ons doorgaan. Wij verzoeken u per paard slechts met 1 persoon in de praktijk of bij de visite aanwezig te zijn (andere personen kunnen buiten/in de auto wachten) en de 1,5 meter afstand in acht te nemen. Houd uw bezoek ook zo kort mogelijk.

    Heeft u medicijnen nodig, dan kunt u dit uitsluitend nog telefonisch of per Whats-app bestellen (per Whats-app alleen herhaalrecepten).Dit gebeurde tot nu toe meestal al zo.Wij zetten de bestelling voor u klaar in het medicijnuitgifte-loket. Mocht u de toegangscode niet weten, dan kunt u dit aangeven bij uw bestelling. Als u een visite-afspraak heeft dan nemen wij de medicijnen voor uw dieren met ons mee.

  • Klik hier voor de informatie over de aangepaste werkwijze mestmonsters paard

    Download het inzendformulier hieronder en vul deze (eerste pagina) thuis zo volledig mogelijk in. Mocht u dit niet kunnen lees dan verder onder het inzendformulier.

    Mocht u dit niet kunnen downloaden en invullen, dan:

    • Meld uw mestmonster aan per telefoon / mail: paard@dgdierenartsen.nl / WhatsApp.
    • Links naast de de ingang van de paardenkliniek in Vorden staat een blauwe kast met daarop een mestmonster-depot-box. Hieraan zitten inzendpakketjes (inzendformulier + pen).
    • Vul de voorkant van dit formulier zo volledig en duidelijk mogelijk in.
    • De pen mag u houden. Lever de verpakte mest + het inzendformulier in de mestmonster-depo-box.
    • U ontvangt na 2 dagen de uitslag per mail.

    meer informatie over mestmonster, vindt u hier.

    U kunt ons te allen tijde bellen als u hier vragen over heeft. Verder verwijzen wij naar de onderstaande algemene maatregelen.

Download Instructie mestmonstername Download inzendformulier mestmonster

Wij hanteren de volgende algemene voorzorgsmaatregelen:

  • Per huisdier/paard/balie bezoek slechts 1 persoon in de praktijk.
  • Bij binnenkomst en vertrek graag uw handen desinfecteren bij de desinfectie zuil.
  • Per visite slechts 1 persoon aanwezig én gepaste afstand graag.
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar, geef elkaar daarom ook de ruimte in de wachtkamer.
  • Wij schudden geen handen meer, maar heten u van harte welkom.
  • Probeer uw bezoek zo kort mogelijk te houden
  • Afspraken/visites die GEEN doorgang kunnen vinden, worden door ons afgebeld. Mochten wij u niet kunnen bereiken, dan zullen wij u ook per e-mail (kan in uw spambox belanden!)  of SMS proberen te bereiken, mits deze bekend zijn bij ons. U mag ons te allen tijde bellen als u hier vragen over heeft.
  • Kom a.u.b. op het afgesproken tijdstip naar de praktijk (kom niet te vroeg), zodat er niet teveel mensen in de praktijk zijn. En kom binnen als u aan de beurt bent.
  • U kunt eventueel  buiten of in de auto wachten in plaats van in de wachtkamer en zich telefonisch aanmelden als dat nodig is. Houdt er bij warm/zonnig weer rekening mee dat de temperatuur in de auto snel kan oplopen en schadelijk is voor uw huisdier. Het advies is dan om buiten (de auto) te wachten tot u aan de beurt bent.
  • Heeft u verkoudheidssymptomen (hoesten, keelpijn, neusverkoudheid en/of koorts) of heeft iemand in uw huishouden/gezin koorts, laat iemand anders komen met uw dier of neem telefonisch contact met ons op om de afspraak/visite kosteloos te verzetten. 
  • Wij verzoeken u per pin te betalen.
  • U kunt ons bij twijfel bellen om de afspraak kosteloos te verzetten
  • Voor alle bestellingen (medicijnen/voer/antiparasitica…) verzoeken wij u dit telefonisch te doen. Voor afdeling landbouwhuisdieren en paarden is er ook de mogelijkheid dit per app/website/mail te bestellen. We zetten de bestelling voor u klaar in de betreffende afhaalkast/wachtkamer medicijntafel of aan de balie.Bent u vee/paardenhouder, dan verzoeken wij u de medicijnen met de visite mee te laten komen.
  • Wij handhaven de actuele regels volgens het RIVM en KNMvD, inclusief de hygiëne adviezen.
  • Wij wassen en ontsmetten na ieder consult onze handen.
  • Ook ontsmetten wij zeer regelmatig de relevante oppervlakten in onze klinieken, inclusief pinapparaten en deurklinken.

Bij veranderingen brengen wij u via onze website en social media op de hoogte.

Op deze manier proberen wij u zo goed mogelijk van dienst te zijn zonder onze medewerkers onnodig risico te laten lopen. Wij danken u voor uw begrip.