Is uw konijn al gevaccineerd?

De Graafschap Dierenartsen zal de komende maanden vaccinatiedagen voor konijnen organiseren. Op deze dagen kunt u, tegen gereduceerd tarief, uw konijn(en) laten vaccineren.

waartegen vaccineren?

Er zijn drie verschillende ziekten (met meestal dodelijke afloop) waar u uw konijn tegen kunt laten vaccineren: Myxomatose, RHD 1 en RHD 2.

Alle drie de ziekten komen nog regelmatig voor onder (wilde) konijnen. Daarom is het ook verstandig om uw konijn hiertegen te vaccineren, ook al komt uw konijn niet buiten. Besmetting gebeurt namelijk niet alleen door direct contact met andere konijnen. Urine, ontlasting (onder schoenen en aan kleding etc.) maar ook geplukt gras en groenten uit eigen tuin, kunnen zorgen voor besmetting met de virussen RHD 1 en 2. Stekende insecten zoals muggen, steekvliegen en vlooien, kunnen Myxomatose en RHD 1 en 2 overdragen.

Wilt u meer weten over deze besmettelijke aandoeningen, lees dan hier verder

vaccinatie-dagen

De vaccinatie-dagen zullen worden gehouden op:

• maandag 19 maart
  • dinsdag 17 april
  • woensdag 16 mei
  • maandag 11 juni
  • dinsdag 10 juli

afspraak maken

U kunt uw konijn(en) op al onze gezelschapsdieren locaties, op afspraak, laten vaccineren. Naast de gewone tijden waarvoor u hiervoor een afspraak kunt maken, gaat De Graafschap Dierenartsen iedere vier weken een vaccinatie-dag organiseren. U kunt dan, tegen gereduceerd tarief, uw konijn(en) laten vaccineren. Wilt u een afspraak maken voor een van deze dagen? Neem dan telefonisch contact op met een van onze locaties.