Konijn in de spotlights!

Wist u dat:

• konijnen geen knaagdieren zijn?
  • een konijn gemiddeld tussen de 7 en 12 jaar oud wordt?
  • zowel binnen- als buitenkonijnen zeer besmettelijke ziekten myxomatose en VHS kunnen oplopen? Maar u gelukkig tegen deze ziektes kunt vaccineren?

Konijnen zijn hele vriendelijke en intelligente huisdieren. Hoewel ze vaak worden gezien als een goed huisdier voor kinderen, komt er behoorlijk wat bij de verzorging kijk
en. Ook kunnen ze nog eens aardig oud worden. Dit betekent vele jaren plezier, maar ook verzorging. Er moet onder andere sprake zijn van een geschikte leefomgeving waarin ze zich op natuurlijke wijze kunnen gedragen. Ook hebben ze specifieke behoeften aan voeding. Konijnen zijn  sociale dieren en leven normaal in groepen. Bij aanschaf doet u er dan ook goed aan om voor twee (of meer) konijnen te kiezen. Bij een combinatie van ram (mannetje) en voedster (vrouwtje) is de kans tot harmonieus samenleven het grootst.

Gedurende de maanden september en oktober staat het konijn bij ons in de spotlights! Bij een bezoekje aan onze praktijk ontvangt u nu een informatief snuffelpakket. Tevens kunt u deelnemen aan een prijsvraag! Uw ingevulde formulier kunt u tot 31 oktober 2015 inleveren bij de assistente aan de balie. Uit de juiste inzendingen loten wij begin november een winnaar. Hij of zij ontvangt het boek High Five met je konijn van dierentrainer Bernice Muntz en 1,5 kg Selective Supreme voeding voor het konijn!

Download uw vragenformulier