konijnen-vaccinatie-dagen

Is uw konijn al gevaccineerd?

De Graafschap Dierenartsen organiseert in maart, april en mei konijnen vaccinatiedagen op alle locaties:

• dinsdag 19 maart
  • maandag 1 april
  • woensdag 17 april
  • vrijdag 3 mei
  • woensdag 15 mei

Op deze dagen kunt u, tegen gereduceerd tarief, uw konijn(en) laten vaccineren. Wilt u een afspraak maken voor een van deze dagen, neem dan telefonisch contact op met één van onze locaties.

Konijnenziektes

Er zijn drie verschillende ziekten (met meestal dodelijke afloop) waar u uw konijn tegen kunt laten vaccineren: Myxomatose, RHD 1 en RHD 2.

Alle drie de ziekten komen nog regelmatig voor bij (wilde) konijnen. Daarom is het ook verstandig om uw konijn hiertegen te vaccineren, ook al komt uw konijn niet buiten. Besmetting gebeurt namelijk niet alleen door direct contact met andere konijnen. Urine, ontlasting (onder schoenen en aan kleding etc.) maar ook geplukt gras en groenten uit eigen tuin, kunnen zorgen voor besmetting met de virussen RHD 1 en 2. Stekende insecten zoals muggen, steekvliegen en vlooien, kunnen Myxomatose en RHD 1 en 2 overdragen.

Wilt u meer weten over deze besmettelijke aandoeningen, lees dan hier verder

Uiteraard kunt u uw konijn(en) ook buiten deze vaccinatie-dagen, op al onze gezelschapsdieren locaties, laten vaccineren. In beide gevallen dient u (telefonisch) een afspraak te maken op één van onze locaties. De gereduceerde tarieven voor de konijnenvaccinatie(s)  gelden alleen tijdens de konijnen-vaccinatie-dagen.