wat is lasertherapie?

Lasertherapie wordt ingezet om pijn te verlichten, ontstekingen te verminderen en de genezing van weefsels te bevorderen, waardoor paarden beter kunnen herstellen van blessures.

pijnloos

Lasertherapie is een innovatieve behandelmethode die steeds vaker met succes wordt toegepast bij paarden. Deze therapie maakt gebruik van geconcentreerd laserlicht die het zelf herstellend vermogen van het lichaam stimuleren. De bloedcirculatie, celstofwisseling, celvernieuwing én celactiviteit worden op een hoger niveau gebracht, waardoor het laserlicht het herstel van beschadigde cellen versnelt en verbeterd.

Lasertherapie kan worden ingezet voor verschillende aandoeningen en blessures, zoals pees- en spierproblemen en om de wondgenezing te bevorderen. Het laserlicht zorgt voor een snellere genezing van een peesblessure of wond en het weefsel wordt van betere kwaliteit. Dit komt de revalidatie en prognose van de aandoening ten goede. Daarnaast zien we bij wonden ook minder vorming van littekenweefsel, waardoor wonden mooier herstellen. Een groot voordeel van een behandeling met laser is dat het niet pijnlijk is.

onderdeel van behandelplan

Onze dierenartsen en assistentes zijn ervaren in het behandelen van paarden met lasertherapie. Lasertherapie is vaak een onderdeel van een behandelplan. Het paard zal ontspannen de behandeling van 5 tot 15 minuten ondergaan. Meestal wordt er een serie van behandelingen uitgevoerd. De duur en aantal behandelingen hangt af van de aandoening.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over deze behandelmethode of voor het maken van een afspraak voor uw paard.

wondbehandeling m.b.v. lasertherapie

Dit paard had een wond opgelopen in de paddock. Deze is gehecht bij ons op de praktijk en later behandeld met o.a. een laser.

Deze paarden hebben ook meerdere laserbehandelingen gehad.