Diabetes en dan?

Als bij uw huisdier diabetes geconstateerd wordt komt er veel op u af. De Graafschap Dierenartsen biedt eigenaren deskundige begeleiding aan rondom de behandeling van de diabetespatiënt, op meerdere locaties. Diabetes Consulentes Eline, Gonny, Ilona en Manon helpen met alles wat bij de behandeling komt kijken.

U kunt hierbij denken aan:

• Het geven van achtergrondinformatie over de aandoening
  • Het leren geven van insuline injecties
  • Symptomen leren herkennen van lage en hoge bloedsuikergehaltes
  • Uitleggen waar u thuis op kunt letten
  • Leren zelf het bloedsuikergehalte van uw huisdier te meten
  • Het is mogelijk om uw huisdier een dag bij ons te laten. Gedurende de dag worden de bloedsuikerwaardes gemeten. Vervolgens wordt met behulp van een dagcurve gecontroleerd wat het effect van de insuline is.

Kortom, met al uw vragen rondom diabetes kunt u bij ons terecht. Denkt u dat uw huisdier suikerziekte zou kunnen hebben of wilt u meer weten over de behandeling van uw huisdier, neem gerust telefonisch contact met ons op.

meer informatie op onze website

Meer informatie over suikerziekte bij de hond of kat.

Ook vindt u op onze website informatie over het gebruik van de Vetpen en de FreeStyle Libre sensor.

onze diabetes consulenten

Eline is werkzaam op onze vestigingen in Doesburg als paraverinair dierenartsassistente en is één van onze opgeleide diabetesconsulenten.

Gonny

Gonny is werkzaam op onze hoofdlocatie in Vorden als paraveterinair dierenartsassistente. Naast haar functie als operatieassistent, is zij ook één van onze opgeleide diabetesconsulenten.

Ilona is werkzaam op onze hoofdlocatie in Vorden als paraveterinair dierenartsassistente. Naast haar functie als operatieassistent, is zij ook één van onze opgeleide diabetesconsulenten.

Manon

Manon is werkzaam op onze vestigingen in Ruurlo, Vorden en Zutphen Centrum  als paraveterinair dierenartsassistente en is zij ook één van onze opgeleide diabetesconsulenten.